champagnesamlingen

"En sprudlande resa mot den perfekta champagnen"

Cuvee Sir Winston Churchill 2002

#40 Cuvee Sir Winston Churchill 2002

Doft:  Komplex men lite svag doft. Mustig karaktär med inslag av kaffe, kako, apelsin.

Smak:  En lätt touch av kakao, kaffe. Följes av äpple och möjligen en liten hint av apelsin. Svaga toner av bröd och mineral. Moussen är mycket bra, dock lite vattnig i slutet.

Betyg: C

Poäng: 7.4 av 10

Kommentar: När jag poppade korken så hade jag mycket höga förväntningar på denna champagnen, men jag blev inte lika överraskad som jag trodde att jag skulle bli. Inte alls samma WOW känsla som när jag drack Domp. 04 eller Cristal 06. WC 02 är ingen dålig champagne men tyvärr gör inte denna årgången något vidare väsen av sig.

DSC_0054 DSC_0055 DSC_0056 DSC_0057 DSC_0058 DSC_0059 DSC_0060

mvh/ Marcus

Kommentera

Information

This entry was posted on 21 juni, 2015 by in 2002, 7 av 10, brut, epernay, pol roger, prestige cuvee and tagged , , , , , .
