champagnesamlingen

"En sprudlande resa mot den perfekta champagnen"

Cuvee R. Lalou 2002

#72 Cuvee R. Lalou 2002

Doft: Dämpad och dov doft. Klassiska toner, kex, lätt jord, möjligen lätt citron och päron.

Smak: Klassisk smak. Genomsyras av en dämpad päronsmak följt av en sötaktig ton som går igenom hela vinet.

Betyg: D

Poäng: 6 av 10

Kommentar: Hällde upp ett glas, Sedan råkade jag att välta flaskan i handfatet så vatten åkte in. Detta tog bort en hel del av kolsyran. Dock tyckte jag att själva smaken inte var speciellt bra. Har en 99 Lalou hemma som jag får jämföra med. Betyget blir tvådelat då jag råkade göra bort mig med mitt konststycke. Får uppdatera med ny recension längre fram.

DSC_0415 DSC_0421 DSC_0422 DSC_0423

mvh/ Marcus

Kommentera

Information

This entry was posted on 11 augusti, 2015 by in 2002, prestige cuvee, r lalou, reims and tagged , , , , .
